آخرین مقالات

فاجعه ای به نام " بی اعتمادی " در جواهرات

توسط مدیر سایت | 1395/05/26

مراقبت از اعتماد مشتریان مهمترین وظیفه اجتماعی یک جواهر فروش است.


 

مراقبت از اعتماد مشتریان مهمترین وظیفه اجتماعی یک جواهر فروش است.

در حوزه طلا و جواهرات کشور ما و به مانند برخی از کشور های جهان ،  اعتماد و اعتبار اشخاص نقش بسزائی در مراودات و معاملات دارد.

 این اعتماد به شکل زنجیره ای از یک حلقه به حلقه بعدی تسری پیدا می کند اولین حلقه تاجر و فروشنده بزرگ جواهرات  است و حلقه های بعدی واسطه ها و شبکه توزیع جواهرات و حلقه ماقبل آخر این زنجیره قشر جواهر فروشان سطح بازار و یا  اصطلاحا"  ویترین دار ها هستند.

در این فرآیند و در حال حاضر مشتریان و مصرف کنندگان جواهرات در موقع خرید جواهر  ناگزیر هستند به فروشنده جواهر اعتماد نمایند ، زیرا که حلقه قبل از ایشان و حلقه های قبل از  آن هم بنا بر اصل اعتماد خرید و فروش شان را انجام داده اند .

نکته آنجاست که در زنجیره تولید و عرضه یک قطعه جواهر ، اشخاص مختلف و با سطوح اعتبار ، کاملا" متفاوت دخیل هستند ، در نتیجه اهمال  یا قصور و یا احیانا" تخلف یکی از این افراد باعث می شود ، قطعه جواهر از اصالت و کیفیت لازم ساقط شود ولیکن حلقه های بعدی همچنان بر اساس رویه اعتماد ، فرآیند توزیع و فروش  آن قطعه جواهر را ادامه دهند و مصرف کننده نیز  از روی جبر و نه از روی اختیار  اعتماد نموده و جواهری را خریداری کند که از وجود نقص و ایراد فنی ، کیفی و یا ارزشمندی آن آگاه نیست .

در این صورت هر زمان مشتری به هر نحوی از انحاء متوجه شود جواهر را که خریده  آن ارزش و کیفیت لازم را نداشته است اولین حسی که دچار می شود این است که احساس می کند از اعتمادش سوء استفاده شده است و در اینجا ، چرخه تسری اعتماد از بالا به پائین به چرخه  تسری بی اعتمادی از پائین به بالا  تبدیل می شود و به تعبیری  اعتبار تمامی افراد بالادستی  که در تولید و توزیع دخیل بودند ضایع می گردد.

اسفناک ترین حالتی که این رخداد ممکن است بروز کند مربوط به زمانی است که قصد آگاهانه و عمد یا سوء استفاده مالی در میان نباشد و یکی از افراد به دلیل دانش کم یا به دلیل عدم شناخت تکنولوژی های نوین ،  مصنوعی و غیر اصلی بودن نگین (سنگ) را تشخیص نداده باشند .

در چنین وضعیتی  وجود یک شخص سوم که دارای ویژگی های تخصص ، تعهد ، رازداری ، بی طرفی و استقلال باشد به عنوان مشاوری امین و درست کار  لازم و ضروری می باشد.

آزمایشگاه های تخصصی گوهر شناسی و درشناسان پارس GDPL  با مدیریت ارشد آقای فریدون موذنی ریزی و مدیریت فنی خانم مهندس رویا یحیوی تلاش نموده است  با محوریت اخلاق حرفه ای ، خود را به دانش فنی ، نیروی متخصص ، ابزارآلات  لازم و متد کارآمد تجهیز نماید و بتواند به عنوان یک کارشناس معتبر در کنار مصرف کننده و ارائه کننده جواهرات باشد . 

باید بدانیم در جواهرات مانند سایر کالا و خدمات ، کیفیت رکن اساسی است و باید بپذیریم ؛

 

کیفیت ،مسئولیت همه ماست .


کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است.

All Right Reserved By GDPL Co.